Petua Semulajadi Membuat Buah Pisang Lebih Sedap Dan Manis Dengan Air Garam. Begini Caranya...


Pisang merupakan buah-buahan yang senang diperolehi di mana-mana pasaraya dan rasanya yang sedap dimakan. Antara pisang yang banyak dijual ialah pisang berangan dan pisang emas selain pisang nipah yang banyak dibuat sebagai pisang goreng.

Pisang tumbuh dengan subur di kawasan tanah rata dan perlukan penjagaan yang baik seperti pembajaan yang teratur dan kawalan penyakit yang menyerang pokok selain membersihkan kawasan tanaman.

Tanaman pisang yang tidak terurus boleh menyebabkan pokok terbantut dan buahnya yang tidak produktif. Pisang yang dijaga dengan baik boleh memberikan pulangan yang baik pada tuannya selain buanya yang lebih manis dan berkhasiat.

Korang boleh tonton video dibawah bagaimana lelaki ini kongsikan petua bagaimana nak buat pisang berbuah lebih manis dengan meletakkan air garam dalam plastik yang dgantung pada jantung pisang. Petua ini memang sudah terbukti sejak dulu lagi. Cara lain ialah meletakkan garam pada pangkal pokok.



Selamat mencuba! sekian artikel ringkas saya pada pagi ini. Semoga bermanfaat buat semua pembaca blog PSP.


Petua Semulajadi Membuat Buah Pisang Lebih Sedap Dan Manis Dengan Air Garam. Begini Caranya... Petua Semulajadi Membuat Buah Pisang Lebih Sedap Dan Manis Dengan Air Garam. Begini Caranya... Reviewed by Donny Ien on 11:12 Rating: 5

No comments