AgroBank Bantu Usahawan Tani Memulakan Perniagaan Dengan Pinjaman Sehingga RM50,000

Bagi anda yang baru berjinak-jinak dalam dunia bisnes, modal adalah benda yang paling penting jika mahu memulakan sesuatu perniagaan, tidak kiralah apa jenis bisnes. Jika anda ada duit simpanan yang banyak, ia satu kelebihan buat anda kerana tidak perlu mengeluarkan modal untuk memulakan perniagaan.

Namun, bagi yang tidak ada modal permulaan untuk berniaga, anda boleh buat pinjaman di bank seperti Agro Bank dan sebagainya. Ramai usahawan yang telah berjaya hingga kini pada mulanya membuat pinjaman melalui bank. 

Sebagai contoh, Agro Bank ada menyediakan pinjaman kewangan bagi mereka yang mahu memulakan perniagaan seperti penanaman, perikanan, penternakan dans ebagainya. Anda boleh lihat detail lebih lanjut di bawah.


Pengusaha perniagaan mikro yang menjalankan perniagaan seperti pengeluaran, pemprosesan, pemasaran dan juga perkhidmatan boleh membuat Pembiayaan Kredit Mikro dengan Agrobank.
.
Contoh perniagaan adalah seperti:
- Penanaman (sayur-sayuran/buah-buahan)
- Ternakan (lembu/ayam/itik/kambing)
- Perikanan
- Proses pembuatan kerepek/keropok
- Bakeri
- Kedai (makan/minum/runcit*)
- Pemasaran hasil pertanian
- Kedai bunga
.
a) Pembiayaan hingga RM50,000.00
b) Kadar efektif serendah 7.92% setahun*
c) Ansuran serendah RM3.96 sehari**
d) Margin pembiayaan hingga 100%*
e) Tanpa cagaran
.
.
* Tertakluk pada terma dan syarat serta sebarang perubahan ke atas terma dan syarat tersebut dari semasa ke semasa.
.
** Berdasarkan pembiayaan RM5,000.00 untuk tempoh lima (5) tahun.
.
Untuk maklumat lanjut, sila hubungi Pusat Panggilan di 1-300-88-AGRO(2476) atau layari www.agrobank.com.my atau kunjungi mana-mana cawangan Agrobank di seluruh negara.
.
#AgrobankPrihatin #UsahawanMikro #sentiasadisisianda


AgroBank Bantu Usahawan Tani Memulakan Perniagaan Dengan Pinjaman Sehingga RM50,000 AgroBank Bantu Usahawan Tani Memulakan Perniagaan Dengan Pinjaman Sehingga RM50,000 Reviewed by Donny Ien on 14:43 Rating: 5

No comments