Petua Semulajadi Kempiskan Perut Yang Buncit Dengan Jus Halia Madu, 100% Bebas Dari Bahan Kimia!


Perut buncit adalah satu masalah kesihatan yang banyak dialami oleh rakyat Malaysia disebabkan cara pemakanan yang tidak betul selain kurang bersenam.

Masalah ini boleh mengundang pelbagai penyakit seperti badan berangin, perut membesar, kanser usus, masalah jantung, kencing manis dan banyak lagi jika tidak dirawat dengan segera.

Ada banyak cara mengatasi masalah perut buncit seperti kerap bersenam dan mengamalkan diet dan makanan yang seimbang.

Bagi anda yang mahu kempiskan badan secara semulajadi, boleh amalkan meminum jus jamu Halia Madu. Petua ini di kongsikan oleh Cik Pooja di laman sosialnya. Kelebihannya adalah tidak mengandungi sebarang bahan pengewet dan cara membuatnya amat senang.

Bahan-bahan yang diperlukan adalah:

  • 3 inci halia tua
  • 2 biji limau nipis atau 1 biji lemon
  • 3 cawan air biasa
  • 1/2 cawan madu lebah


CARA MEMASAK:

1. Potong limau dan kupas kulit halia seperti dalam gambar di bawah.



2. Masukkan semua hirisan halia dan limau ke dalam periuk. Tambahkan air dan masak sehingga tinggal 2 cawan air sahaja



3. Masukkan air tersebut ke dalam cawan dan biarkan sehingga suam.



4. Seterusnya masukkan air tadi (2 gelas) ke dalam blender bersama 1/2 cawan madu. Kisar hingga halus. ( limau dan halia dikisar bersama dengan kulitnya.)



5. Masukkan ke dalam botol dan simpan dalam peti sejuk. Amalkan meminum jus jamu halia madu ini sebanyak 2 kali sehari iaitu pada sebelah pagi dan malam. Insyahallah berkesan kempiskan perut yang buncit.

Selamat mencuba! semoga bermanfaat buat semua pembaca blog PSP. Jngan lupa like dan share terima kasih.

NOTA: Jus ini boleh bertahan selama 2-3 hari kecuali disimpan dalam peti sejuk, ia boleh tahan sampai berbulan-bulan. Boleh amalkan meminum jus ini selepas 2 bulan berpantang dan lahirkan bayi.

Link asal resipi: https://goo.gl/xhfqjZ
Petua Semulajadi Kempiskan Perut Yang Buncit Dengan Jus Halia Madu, 100% Bebas Dari Bahan Kimia! Petua Semulajadi Kempiskan Perut Yang Buncit Dengan Jus Halia Madu, 100% Bebas Dari Bahan Kimia! Reviewed by Donny Ien on 09:41 Rating: 5

No comments