Teknik Cantum Anak Pokok Durian Agar Berbuah Cepat Dan Rendah

Teknik Cantum Anak Pokok Durian Agar Berbuah Cepat Dan Rendah


Ramai yang bertanya di whatsapp dan facebook bagaimana saya buat cantuman durian, so, buat pertama kali saya menulis artikel ini dan ingin kongsikan cara mencantum (grafting) anak pokok durian melalui teknik cantuman baji yang saya pelajari sendiri dari Youtube dan Google beberapa tahun lepas.

Sehingga kini saya lebih mahir buat cantuman baji berbanding teknik cantuman mata tunas disebabkan ianya agak sedikit rumit berbanding teknik cantuman baji.

Pertama kali saya buat cantuman hanya 10% yang menjadi, hampir-hampir nak give up tapi akhirnya saya berjaya setelah buat praktikal banyak kali. Okey, berikut adalah cara buat cantuman durian, lepas ni boleh la korang cuba buat. hehe...
















nampak mudah kan? korang cuba la dulu buat, kalau menjadi jangan lupa belanja saya makan di restoran Kenny Roger ya hehe...

Untuk pengetahuan anda yang baru mengenali saya, saya menjual bibit durian musang king sang king klon (kawin) dan beberapa klon durian berjenama seperti Black Thorn, Kanyau, Tekka, Hor Lor serta juga bibit buah-buahan lain. Hubungi saya di talian 014-3016212 untuk dapatkan bibit buah-buahan berkualiti dan dijamin ori. Penghantaran seluruh Sabah, sarawak dan semananjung malaysia.

Sekian dulu tips kali ini. jangan lupa like page pertanian satu perniagaan dan follow fb saya donny bin ien untuk dapatkan banyak lagi tips pertanian.

Kredit pic Impiana.
Teknik Cantum Anak Pokok Durian Agar Berbuah Cepat Dan Rendah Teknik Cantum Anak Pokok Durian Agar Berbuah Cepat Dan Rendah Reviewed by Donny Ien on 00:47 Rating: 5

No comments