Petua Hilangkan Kayap Secara Semulajadi Tanpa Berjumpa Dengan Doktor Pakar Kulit!


Kayap atau herpes zoster adalah sejenis penyakit kulit yang disebabkan oleh jangkitan virus Varicella Zoster (VZV).

Biasanya umur yang semakin meningkat (atas 50 tahun) mudah diserang penyakit ini kerana sistem imun badan semakin berkurangan.

Gejala atau tanda penyakit kayap ialah rasa sakit, kebas di bahagian urat saraf diikuti dengan tompok-tompok merah yang gatal dan menyakitkan.

Petua Hilangkan Kayap Secara Semulajadi 

1. Rendamkan kaki dalam air suam bercampur dengan garam bukit dan lada hitam yang telah di tumbuk halus. Amalkan setiap hari hingga sembuh.

2. Gosok dengan batu kasar lepas tu sapu dengan belerang tempurung kelapa. Tempurung di bakar arangnya dan di hancur kemudian campurkan dengan minyak kelapa dara.

3. Hancurkan daun gelengang dan sental pada bahagian yang dijangkiti. Insyahallah kurap, panau dan berbagai penyakit kulit sembuh.

4. Tumbuk kunyit hidup dan campur dengan kapor, sapu di tempat yang dijangkiti kurap tu, seminggu jer akan pulih, kumanya akan mati, insyahallah.

5. Titiskan minyak habbatussaudah.

6. Rebus daun sirih bersama denagn pinang muda suam-suam rendam kaki dan keringkan, lepas tu sapu dengan minyak kelapa dara.

7. Cuba pakai balerang, lepas tu campurkan air meneral, pastikan air bawah tanah, spritzer atau air hujan, lepas tu buat bedak berserta doa. Insyahallah sembuh.

8. Rendam dengan larutan cuka apple cider. 1:9. 1 bahagian cuka, 9 bahagian air panas. (ikut rasa)

9. Minum juice atau smooties, Beet root campur lemon setiap pagi dan sebelum tidur.

10. Makan jambu batu. Rendam kaki dengan pucuk jambu batu dalam air suam, ramas-ramas pucuk jambu tu, nak letak garam pun boleh, amalkan selalu.

Rawatan alternatif lain

Cuba buat rawatan Islam As syiffa. Makcik saya, sekali rawatan ja, Alhmdulillah sembuh dengan izin Allah. Ustaz tu bagi bedak sejuk dan daun cermai yang ditumbuk bersama bedak sejuk tadi.
Bila dah sapu tu, esoknya kering. MasyaAllah! -  Cahaya Illahi

Tingkatkan selawat.

PANTANG LARANG 

Elakkan makan ayam dan telur ayam goreng, makanan laut seperti udang, sotong dan kerang. Jika pantang ni insyahAllah hilang penyakit ni.


Image: Ramlee Mislan
Semoga bermanfaat. Jangan lupa like dan follow page PSP.
Petua Hilangkan Kayap Secara Semulajadi Tanpa Berjumpa Dengan Doktor Pakar Kulit! Petua Hilangkan Kayap Secara Semulajadi Tanpa Berjumpa Dengan Doktor Pakar Kulit! Reviewed by Donny Ien on 22:22 Rating: 5

No comments