Buat Duit USD Dengan Google Adsense


Sebut saja nama Google, semua orang tahu, ia merupakan carian engine gergsi yang berpengkalan di US.

Tapi tidak ramai yang tahu bagaimana buat duit USD dengan Google. Yang mereka tahu tengok FB dan Youtube je.

Artikel petang ni mungkin lari sikit dari topik asal pertanian, tapi tak salah saya kongsikan pada pembaca blog ini.

Sebelum itu, saya mahu kongsikan EARNING yang saya perolehi dari Google bulan Jun 2019 sebanyak USD959.70. Bulan Mei pula USD828.13



Kalau convert ke ringgit Malaysia korang kiralah sendiri earning sebulan yang saya perolehi dari Google. Lebih kurang RM4,000 sebulan.

Lepas la bikin bayar bil-bil rumah dan kereta. Yang paling seronok, saya tidak perlu keluar rumah makan gaji, hanya duduk dirumah 2 atau 3 jam sehari tulis blog.

Tapi ia tidak semudah yang anda fikirkan. Banyak benda yang perlu kena setup sebelum buat duit dari Google. Tapi kalau nak belajar lebih cepat, anda kena ada 'MENTOR' atau guru.

BAGAIMANA BUAT DUIT USD DARI GOOGLE?

Secara ringkasnya, ada beberapa cara buat duit USD dari Google iaitu melalui Google Adsense, dimana Google akan bayar USD pada anda berdasarkan jumlah 'trafik' atau pelawat yang melawat blog/website anda.

Kedua melalui Youtube. Anda perlu upload banyak video menarik dan Google akan bayar berdasarkan 'view' pada video tersebut.

Jika anda pilih Google Adsense, anda perlu 'create' akaun google terlebih dahulu dan buat blog. Disini anda perlu mahir menulis untuk menarik ramai pembaca melawat blog anda.

Semakin ramai pelawat di blog anda. semakin tinggi income yang anda akan dapat dari Google Adsense.

Saya pun bermula dari 'zero' dulu, tidak tahu langsung pasal Google Adsense ni, tapi berkat kesabaran dan ada niat untuk belajar, tidak ada yang mustahil untuk dicapai.

Saya bermula dengan menulis blog sekadar suka-suka sekitar tahun 2014, dan banyak berkawan dengan geng-geng Adsense, dipekdekkan cerita, minat menulis saya mula mendalam dan ketika itulah saya terus 'apply' akaun Google Adsense.

Jika anda serius mahu buat duit USD dari Google, saya sarankan anda buat research dulu dan belajar dari 'otai' yang lebih mahir. Google Adsense & Youtube memang boleh buat USD jika tahu caranya.

Sekarang ni pun dah ada ebook yang ajar dari A to Z cara buat USD setiap bulan dengan 'cepat' tanpa perlu bersusah payah belajar sendiri.

Jika anda berminat, jangan buang masa, saya jamin anda tidak rugi beli ebook Panduan Raja Adsense yang ditulis oleh sahabat saya Mohd Shamsuriyadi, seorang blogger dan usahawan internet sepenuh masa macam saya. Harganya cuma RM80 sahaja tapi ilmu yang anda akan dapat amatlah berbaloi!

KLIK BANNER DI BAWAH UNTUK MAKLUMAT LANJUT.

Buat Duit USD Dengan Google Adsense Buat Duit USD Dengan Google Adsense Reviewed by Donny Ien on 20:38 Rating: 5

No comments