Cara Beli Bibit Musang King Murah RM8 Sepokok


Kopisanangan tompinai!
.
.
.
Tahukah anda nilai export durian Musang King negara ke China pada tahun 2019 dijangka mencecah RM100 juta menurut laporan FAMA baru-baru ini. Baca artikel lengkap Berita Harian di sini

Siapa kata bisnes Musang King tidak lumayan? untunglah tokey2 durian yang menanam pokok musang king lebih awal.


Di negara kelahiran saya iaitu Sabah, penanaman pokok musang king (D197) atau 'pokok emas' ini agak lambat berbanding di Semenanjung Malaysia.

Mungkin orang sini kurang peka dan tiada pendedahan mengenai potensi penanaman durian premium tinggi seperti Musang King dan Duri Hitam.

Walaupun begitu, tiada istilah terlambat untuk anda melabur dalam bidang pertanian ini kerana jumlah manusia semakin bertambah dan tentunya permintaan produk ini semakin tinggi.

Bagi anda yang baru berjinak-jinak menanam dan ada tanah luas yang terbiar, saya sarankan anda tanam pokok musang king kerana ia merupakan sumber kekayaan baharu negara.


Korang boleh baca artikel saya yang lepas iaitu Klik sini > Tanam Musang King, untung atau rugi?

Jika anda mahu berjimat dan berminat menanam durian musang king dalam skala besar, saya amat sarankan anda beli benih musang king polo melalui kami.

Anak benih musang king ini dah siap cantum dan kami terus dijual, anda hanya perlu menyemai selama 3-6 bulan dalam polybag bersaiz 7X10 sebelum di tanam di kebun.

Anggaran bagi sepokok anak benih musang king yang kami jual berharga RM8 sepokok dan RM9 bagi klon Duri Hitam. Minimum order adalah 50 pokok, iaitu 1 plastik bungkusan seperti yang anda lihat pada gambar di bawah.

Jaminan ketulenan adalah 100% kerana tunas yang diambil adalah dari pokok induk Musang king yang sudah berbuah. 


SUPER jimat kan? berbanding anda beli anak benih yang berharga lebih kurang RM35-38 sepokok. Kalau dah 10 pokok, RM380. 

Beza musang king polo dengan anak benih biasa, anda hanya perlu semai dalam polybag selama beberapa bulan sebelum masuk kebun.

Untuk pengetahuan anda, sebanyak 5000 lebih pokok musang king polo (1st batch) akan masuk ke Sabah pada 21.8.2019 melalui penerbangan MAS dari Kelantan selama 3 jam sahaja. Siap ada sijil Phyto dari jabatan pertanian. 

Kami jangkakan lebih banyak lagi anak benih durian akan dibawa masuk tahun ini selain kon musang king, iaitu klon duri hitam, monthong thai, nok kracip, puangmanee dan banyak lagi klon terbaik.

Tidak perlu risau item ditahan kastam kerana ada sijil perjalanan yang sah dan anak benih tidak akan layu atau rosak kerana tidak mengunakan penghantaran POS LAJU yang memakan masa berhari-hari.





Antara customer kami (1st batch) yang order musang king dan duri hitam polo dari Sabah






Sijil Phyto



Tiket penerbangan dari Kelantan ke Sabah confirm!

Maaf, order untuk 1st batch penghantaran durian musang king ke Sabah sudah tutup.

Good news! kami akan buat penghantaran ke dua dalam masa terdekat, sebaik selesai 1st batch.

Sila join group Batch ke -2 penghantaran musang king polo ke sabah (tarikh akan diupdate dalam masa terdekat) klik link ini>> https://chat.whatsapp.com/invite/GLMllNojEFqBmBtLOxiEFc

Sila klik sini untuk ORDER>> http://www.wasap.my/60143016212/MusangKingPolo.Order

Atau call terus saya di talian 014-3016212 Donny ien (Jual anak benih musang king, Don Nursery, Kota Belud Sabah) - trusted seller.

Jadi apa tunggu lagi, masa itu emas tompinai... ayuh orang kita, Sabah pun boleh...!

Jom tanam durian Musang King, pokok emas premium yang digelar raja segala buah-buahan dan menjadi sumber kekayaan baharu negara! harga di China mencecah ratusan ringgit sekilo. Di Sabah dijual RM40-80 sekilo beb!

Sekian artikel untuk hari ini, semoga bermanfaat. Pertanian satu perniagaan!

Donny Ien
Blogger sepenuh masa
Penjual bibit musang king dan buah-buahan Kota Belud Sabah
Hotline 014-3016212
Cara Beli Bibit Musang King Murah RM8 Sepokok Cara Beli Bibit Musang King Murah RM8 Sepokok Reviewed by Donny Ien on 04:39 Rating: 5

No comments