Tak Perlu Buat Injection! Sembuhkan Lutut Dan Sendi Sakit Secara Semulajadi Dengan Buah Epal Dan Kayu Manis Ceylon


Rupanya ramai sangat diantara kita yang ada sakit lutut tak kira umur. Artikel kali ini saya kongsikan RESEPI LUTUT POWER yang memang khas untuk sesiapa yang ada masalah sakit lutut atau sendi.

Resepi semulajadi ni memang berkesan dan sudah lama diamalkan oleh nenek2 moyang kita dahulu. Yang belum tahu, jom saya kongsikan dibawah.

RESEPI LUTUT POWER

Bahan-bahannya
2 biji epal hijau potong dadu
3 batang serai di ketuk
1 batang Kayu Manis Ceylon 
5 gelas air masak

CARA PENYEDIAANNYA

Rebus semua bahan-bahan tadi sampai jadi 4 gelas air. Minum masa suam, 2 kali sehari. Boleh minum setiap hari atau 2-3 kali seminggu.

Apple tu boleh kunyah atau makan macam biasa. Kalau rajin, blend pun boleh. Tapi serai dengan Kayu Manis Ceylon tu sila letak tepi ok. Tak perlu kunyah. Khasiat dia dah keluar.

Kenapa air ni power?

Apple, serai dan Kayu Manis berfungsi sebagai anti inflammation. Ketiga-tiga bahan ini mujarab dan terbukti berkesan untuk sakit lutut dan sendi. Ramai yang sembuh lepas amalkan petua ini.

Kulit Apple perlu kupas ke tak?

Tak perlu. Cuci bersih dan rebus sekali dengan kulit. Kulit Apple ada 5 kali ganda antioxidant. Rugi la kalau buang kan!

Nota tambahan, bagi pesakit yang ada masalah darah rendah dinasihatkan tidak mengamalkan atau meminum air ini. Nanti darah boleh jadi terlalu rendah.

Kalau malas nak buat semua ni, boleh terus minum Jus cannella yang terdapat di pasaran. Ada 6 bahan antibengkak semulajadi dalam Cannella tersebut yg membantu sembuhkan sakit lutut & sendi.

Mohon share biar ramai yang dapat munafaat ya. 


Image: casadiab-hq


Jangan lupa like page Pertanian Satu Perniagaan dan follow facebook saya Donny Ien (Menjual bibit Musang King) untuk dapatkan banyak lagi petua berguna. 
Tak Perlu Buat Injection! Sembuhkan Lutut Dan Sendi Sakit Secara Semulajadi Dengan Buah Epal Dan Kayu Manis Ceylon Tak Perlu Buat Injection! Sembuhkan Lutut Dan Sendi Sakit Secara Semulajadi Dengan Buah Epal Dan Kayu Manis Ceylon Reviewed by Donny Ien on 04:30 Rating: 5

No comments