Bawang Putih Antibodi Semulajadi Terbaik, Ini Kesan Pada Tubuh Jika Makan Setiap Hari

Ramai yang sudah tahu khasiat bawang putih untuk meningkatkan sistem imun badan, tetapi ramai yang tidak suka makan sebab bau bawang putih dan risau badan berbau busuk, kerana mengandungi bahan aktif alisin yang boleh melawan jangkitan dan bakteria.


Namun, dengan memakan dua ulas bawang putih mentah sehari atau mencampurkannya dalam masakan, boleh memberi kebaikan pada tubuh.

Berikut khasiat dan manfaat bawang putih yang mampu meningkatkan ketahanan badan sekali gus mengelak diri daripada mudah jatuh sakit.

1. Antibiotik Semulajadi

Merupakan ANTIBIOTIK semulajadi yang selamat dan sangat bagus untuk meningkatkan sistem imun badan supaya boleh menghalang sakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida.

2. Alergik

Membantu mengatasi masalah alergik dengan meningkatkan keimunan terhadap penyakit seperti hidung yang sensitif, sinus, asma, selesema dan hepatitis.

3. Penghadaman

Meningkatkan dan membantu masalah sistem penghadaman seperti kembung perut, senak, ulser gastrik dan ketidakhadaman.

4. Tekanan Darah Tinggi

Menstabilkan tekanan darah tinggi dengan pengambilan bawang setiap hari. Garlic dapat mengeluarkan raksa, plumbum dan kadmium, antara punca darah tinggi yang merupakan logam toksik dalam tubuh dengan pantas.

5. Sel Darah

Melindungi sel darah dari kemusnahan yang disebabkan kehadiran logam dalam tubuh, sekali gus menghalang kerosakan hati oleh bahan kimia yang terkandung dalam tubuh tanpa kita sedari.

6. Kolesterol

Membantu menurunkan paras kolestrol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, selain mengurangkan bekuan darah.

Meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.

7. Antioksidan

Membantu merawat kanser serta membantu mengurangkan peratusan bahan pencetus kanser iaitu Nitrosamine.

Bawang putih adalah anti-oksidan kerana mengandungi sebatian selenium, germanium dan asid amino, melindungi tubuh dari radikal bebas yang merupakan antara penyebab kanser.

8. Pembengkakan Badan

Mengelakkan Odema iaitu air terkumpul dalam badan terutama pada kaki dan pergelangan kaki.

9. Masalah Pernafasan

Membantu menangani masalah organ-organ pernafasan tersumbat akibat batuk dan brokitis yang berterusan, sakit kerongkong, selesema dan resdung (sinus).

10. Kencing Manis

Bagi mereka yang mempunyai Diabetes, bawang putih dapat meningkatkan pengeluaran insulin dan merangsang hati untuk mengawal gula dalam darah.

12. Mampu melawan bakteria dan semua jenis jangkitan pada:
Kerongkong dan telinga (throat & ear infection).
Perut memulas (stomach upset).
Cirit-birit (Diarrhea).
Bronkitis.
Luka-luka (infected wounds).
Jangkitan yang berulang-ulang pada telinga, kerongkong, gusi, mulut, dada dan sistem air kencing.

13. Bawang Putih Dan Madu

Untuk pengetahuan anda, banyak khasiat bawang putih jika dimakan bersama madu, kerana kedua-duanya memiliki ciri antibiotik terbaik untuk tubuh.

Bawang putih akan memberi tindak balas yang lebih positif jika diambil ketika perut kosong oleh itu, makan satu sudu campuran madu asli dan 2-3 ulas bawang putih setiap pagi sebelum sarapan.

Cuba amalkan selama 7 hari dahulu dan lihat hasilnya.

Semoga memberi manfaat - Sentiasapanas
Bawang Putih Antibodi Semulajadi Terbaik, Ini Kesan Pada Tubuh Jika Makan Setiap Hari Bawang Putih Antibodi Semulajadi Terbaik, Ini Kesan Pada Tubuh Jika Makan Setiap Hari Reviewed by Donny Ien on 21:56 Rating: 5

No comments